ddrverzamelaars.123forum.nl forum index ddrverzamelaars.123forum.nl
Dit is een forum om verzamelaars van DDR artikelen dichter bij elkaar te brengen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Praktica Benutzer

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ddrverzamelaars.123forum.nl forum index -> Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Asjemenou

BerichtGeplaatst: vr mrt 13, 2015 4:20 pm    Onderwerp: Praktica Benutzer Reageer met quote

Omdat in mijn twee eerder gestarte Praktica topics het fotomateriaal grotendeels in cyberspace is verdwenen heb ik besloten om een nieuw Praktica topic te openen. Voor wie nog geÔnteresseerd mocht zijn in de twee oude topics, zie; http://ddrverzamelaars.123forum.nl/phpBB2/praktica-camera-s-t706-30.html en http://ddrverzamelaars.123forum.nl/phpBB2/praktica-users-t406.html .

Het doel van dit nieuwe topic is om de lezer te laten meegenieten van mijn foto's welke ik bij voorkeur heb gemaakt met Oost-Duitse Praktica (analoge) fotocamera's en Pentacon lenzen.

Ik zal het topic beginnen met foto's die ik maakte in het voorjaar van 2014 in Berlijn. Ik was sinds de zomer van 1990 niet meer in deze stad geweest. In deze periode van 24 jaar is er in Berlijn dan ook veel verandert. Ik ging er op zoek naar overblijfselen van de oude DDR om deze te fotograferen. Naast mijn digitale fotocamera had ik ook een analoge Praktica fotocamera in mijn rugzak gestopt. Want wat is er nu leuker dan deze objecten te fotograferen met een Praktica camera. Wordt vervolgd!

Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Genosse Erich
Site Admin

BerichtGeplaatst: za mrt 14, 2015 12:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtig!!!

BerichtGeplaatst: do mrt 19, 2015 7:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk!
Asjemenou

BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2015 10:57 pm    Onderwerp: Berlijn 1 Reageer met quote

De eerste twee foto's uit de serie welke ik vorig jaar in Berlijn heb gemaakt. De foto's van deze serie zijn gemaakt op Fuji 200 ISO negatief film met een Praktica B200 kleinbeeld fotocamera. De fotonegatieven zijn vervolgens gedigitaliseerd met een Nikon Coolscan dia-negatief scanner.

Wie ooit het Stasi-Museum Berlin heeft bezocht die heeft de stijl van het gebouw op de bovenstaande foto waarschijnlijk wel herkent, Eingang A van Haus 22. Dit gebouw staat schuin tegenover de hoofdingang van Haus 1 waarin het Stasi-Museum is gevestigd.

Wie ook eens naar beneden kijkt, die zal aan zijn of haar voeten ook daar fraaie overblijfselen van de DDR vinden zoals deze riooldeksel. VEB GUS in Guben vervaardigde deze riooldeksel. De foto is in de omgeving van het Stasi-Museum gemaakt.
Naar boven
Asjemenou

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 10:41 pm    Onderwerp: Berlijn 2 Reageer met quote

Wie aan overblijfselen van de DOR denkt, denkt hierbij meestal aan de Trabant. Vanwege strenge milieuregels in de stad Berlijn is de rijdende Trabant
bijna geheel uit het straatbeeld verdwenen op de kitscherig beschilderde Trabantjes van de Trabi Safari na dan.

In de Glaschkestrasse spotte ik een exemplaar waar volgens mij nog mee werd gereden.

In de Friedrichstrasse nabij de voormalige grensovergang tussen oost en west bevind zich het museum "Haus am Checkpoint Charlie".
De gevel van dit museum is voorzien van een groot formaat wapen der DDR. Waar dit wapen oorspronkelijk heeft gehangen kon ik niet achterhalen.
Misschien is het afkomstig van de destijds nabij gelegen DDR-grensovergang Friedrichstrasse.

Verderop is de gevel versiert met de vlaggen van de voormalige bezettingsmachten van Duitsland. V.l.n.r.; de vlag van de NAVO, de Verenigde Staten van Amerika,
Groot-BrittanniŽ, Frankrijk en van de voormalige Sovjet-Unie.
Naar boven
Volkspolizei

BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2015 6:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk!
Genosse Erich
Site Admin

BerichtGeplaatst: di jul 07, 2015 2:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie foto's!!
Site Admin

BerichtGeplaatst: do apr 14, 2016 7:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nice
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    ddrverzamelaars.123forum.nl forum index -> Nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: